global

 

بیوگرافی زنده یاد آیدین نیکخواه بهرامی

فرزند محمد علی نیکخواه بهرامی و فرزانه ابراهیمی فخار
فرزند ارشد خانواده و برادر صمد نیکخواه بهرامی
در
۱۶ بهمن ۱۳۶۰ در تهران بدنیا آمد دوران دبستان خود را تا کلاس سوم در دبستان ایران خیابان دولت و کلاس چهارم و پنجم در دبستان بعثت در منطقه الهیه تحصیل نمود. کلاس اول راهنمایی در مدرسه مهدی در باغ فردوس و کلاس دوم و سوم راهنمایی را در مدرسه همت واقع در چهارراه حسابی تحصیل نمود
دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی در مدرسه اما موسی صدر
دانشجو رشته تربیت بدنی با رتبه
۱۰۰ وارد دانشگاه شدو دانشجو ترم پنجم در دانشگاه آزاد
بسکتبال خود را از سن
۱۰ سالگی یعنی تابستان سال چهارم دبستان ، در مجموعه فرهنگی ورزشی چمران ، زیر نظر آقای سعید طاعتی شروع کرد . تمامی مدارج سنین پایه را گذراند و در تیم های شهید چمران ، نصر ، چکاد در رده سنی مینی بسکتبال و نوجوانان بازی کرد.
در رده جوانان عضو باشگاه الکترا شد در رده سنی امید نیز در این باشگاه بازی کرد و چندین قهرمانی و نائب قهرمانی باشگاههای تهران در همان تیمهای نوجوانان ، جوانان و امید بدست آورد.و از رده سنی جوانان عضو تیم منتخب تهران شد که مقام اول مسابقات قهرمانی کشور را کسب کرد و در سن
۱۵ سالگی به اردوی جوان اندعوت شد و زیر نظر سعید فتحی پیراهن تیم ملی جوانان را به تن کرد و از همان ابتدا جزو شاخص ترین بازیکنان تیم ملی جوانان و رده سنی خود بود که به گفته مربیان ، منتقدان و روزنامه نگاران وقت نشان می داد آینده روشنی پیش روی دارد .
به همراه تیم ملی جوانان زیر نظر خورخه کابررا در لبنان قهرمان شد.
در سال
۲۰۰۰ به همراه تیم ملی جوانان مقام نهم مسابقات آسیایی مالزی را بدست آورد و بعد از آن به باشگاه ایران نارا پیوست و اولین حضور حرفه ای خود را در ---- لیگ از آنجا شروع کرد و همزمان زیر نظر مح مـــــوd پور شرفی و هادی آمیق عضو تیم امید ایران نیز بود.
در مسابقات غرب آسیا در عراق مقام اول را کسب کرد و همچنین بهترین بازیکن و بهترین سه امتیازی زن
مسابقات شد که همه اینها نشانگر آینده درخشان آیدین بود.
در سال
۱۳۸۱ عضو ایران نارا بود که به همراه این تیم به مقام نائب قهرمانی لیگ کشور دست پیداکرد
در سال
۱۳۸۲ به تیم صبا باطری پیوست و تا زمان فوت آن مرحوم در آن باشگاه زیر نظر آقای مهران شاهین طبع ، مح مـــــوd پور شرفی حسین قره گوزلو و محسن شاه علی
در سال
۱۳۸۲ مقام قهرمانی لیگ برتر را و همچنین مقام قهرمانی باشگاههای تهران را نیز کسب کرد.
در سال
۱۳۸۳ نائب قهرمان لیگ برتر شد.
در سال
۱۳۸۴ قهرمان لیگ برتر شد
در سال
۱۳۸۶ قبل از به اتمام رسیدن مسابقات لیگ دارفانی را وداع گفت و موفق اتمام لیگ نشد ولی همراه ولی همراه تیم صبا باطری مدال و مقام نائب قهرمانی ایشان به خانواده ایشان اهدا شد.
آیدین از سال
۱۳۸۳ عضو تیم بزرگسالان ایران بود و می توان به جرات گفت یکی از موثرترین بازیکنان این تیم در کسب موفقیت های بی نظیر اخیر بسکتبال بود.
در سال
۲۰۰۵ در جام ملت های آسیا مقام ششم را در قطر کسب کرد( زیر نظر محمد ایزد پناه و مهران حاتمی )
در سال
۲۰۰۶ در بازیهای آسیایی دوحه قطر مدال برنز این بازیها را کسب کرد که این اتفاق برای دومین بار بعد از ۵۵ سال در تاریخ بسکتبال کشور رخ داد ( زیر نظر اونیکا ، مهران حاتمی و عباس آقا کوچکی)
در سا
۲۰۰۷ موفق به قهرمانی آسیا و کسب مجوز حضور در بازیهای المپیک پکن به عنوانتنها نماینده آسیا شد که این مقام برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور اتفاق افتاد و تیم ملی بسکتبال ایران موفق به حضور در المپیک شدکه بازی ایران مقابل قطر که یکی از حساس ترین مسابقات آن تورنمنت بود ، آیدین ناجی تیم بسکتبال ایران شدو بازی به یاد ماندنی از خود به جای گذاشت و سهم به سزایی در کسب این موفقیت ایفا کرد ۰زیر نظر رایکو ترومن و مهران حاتمی )
از جمله مقام های باشگاهی در سال
۱۳۸۶ قهرمان باشگاههای آسیا در تهران موفق به کسب مدال قهرمانی که آن هم برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور بود.
از خصوصیات بازی آیدین شوت سه امتیازی خیلی خوب و یکی از امتیاز آور ترین بازیکنان تیمش بود
۲۰۳ سانتیمتر بلندای قامت و ۹۱ کیلوگرم وزنش بود ریباند دفاع و حمله و روحیه جنگندگی ، تسلیم نشدن ، غیرت و از جان مایه گذاشتن برای تیمش بود. آیدین قابلیت بازی در پست های ۲ ، ۳ و۴ را داشت
آیدین در سن
۲۶ سالگی در سانحه دلخراش رانندگی در مسیر کمربندی چالوس دار فانی را وداع گفت.

روحش شاد
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ 24 / 7برچسب:, توسط امین